Do darmowej dostawy brakuje: 399.00 zł

do kasy suma: 0,00 zł

Dziecięcy pacjent u stomatologa

Dziecko u dentysty a podejście lekarza

Podejście lekarza stomatologa do małego pacjenta ma ogromne znaczenie. Dzieci bardzo często odczuwają duży lęk przed wizytą w gabinecie stomatologicznym. Niezwykle ważne okazują się w tym przypadku umiejętności miękkie lekarza stomatologa. Indywidualne podejście
i okazanie zrozumienia mogą znacząco zmniejszyć stres najmłodszych pacjentów. Warto pamiętać o uśmiechu i często posyłać je dziecku w trakcie trwania wizyty. Można również odwracać uwagę dziecka, np. pokazując mu ciekawe przedmioty w gabinecie. Dobrym rozwiązaniem jest też umożliwienie rodzicom trzymania swoich pociech za rękę. Dla wielu dzieci właśnie to jest najważniejsze podczas wizyty w gabinecie stomatologicznym. Najmłodszych pacjentów można zachęcić także kolorowymi gadżetami – np. stawiając
w gabinecie misia, ząbka-przytulankę czy przypinając do fartucha zabawną przypinkę.
W Saiko-Med dostępne są maseczki chirurgiczne z grafikami z kreskówek – stanowią one doskonałą zachętę dla dziecięcych pacjentów. Warto zadbać również o odpowiednie wyposażenie poczekalni. Kredki czy farby oddane do użytku dzieci pomogą zmniejszyć stres najmłodszym, którzy akurat oczekują na wizytę.

 

Podstawa – rozmowa z dziecięcym pacjentem

Jeżeli dziecko u stomatologa denerwuje się wizytą, niezwykle istotna jest również sama rozmowa. Lekarz stomatolog powinien zwracać się do najmłodszych z empatią i spokojem. Odpowiedni ton może znacząco ukoić nerwy dziecka i ułatwić przeprowadzenie badania stomatologicznego. Ważne jest również utrzymywanie kontaktu wzrokowego i zwracanie się bezpośrednio do małego pacjenta – nie do rodzica czy opiekuna. Dziecko czuje się wówczas zaopiekowane i ważne. Warto także uświadomić mu, że współczesne rozwiązania pozwalają na całkowicie bezbolesne leczenie stomatologiczne. Takie zapewnienia można powtarzać kilkukrotnie podczas jednego spotkania. W trakcie wizyty w gabinecie stomatologicznym bez przeszkód można też opowiadać dziecięcym pacjentom rozmaite historie – bajki czy anegdoty. Pozwolą się im one zrelaksować i choć na chwilę zapomnieć o wykonywanych przez lekarza czynnościach.

 

Nagrody Dzielny Pacjent

Nagradzanie dzieci za wizytę jest praktyką, którą stosuje się w większości gabinetów stomatologicznych. Drobny upominek, wręczony małemu pacjentowi po badaniu lub zabiegu, skutecznie zachęca go do kolejnych wizyt. Popularne nagrody Dzielny Pacjent pomagają zmniejszyć lęk dzieci przed leczeniem w przyszłości. Warto zaopatrzyć w nie przychodnię stomatologiczną – placówki nastawione pozytywnie do małych pacjentów wpływają na swój wizerunek i cieszą się zainteresowaniem wśród rodziców. Saiko-Med posiada w swoim asortymencie nagrody dla dziecięcych pacjentów w postaci naklejek, piłeczek oraz zdrowych lizaków z witaminami. Polecamy również szczoteczki i pasty do zębów dla dzieci, nitki dentystyczne w formie breloka czy pojemniki na mleczne ząbki. Najmłodsi pacjenci gabinetów mogą więc z dumą nosić na szyi wisiorek z własnym „mleczakiem”. Oprócz nich,
w asortymencie znajdują się niewielkie pudełka na aparat ortodontyczny w kilku kolorach, które również stanowią świetną nagrodę dla dzieci. Najmłodszy pacjent, wychodząc z kliniki
z przyklejoną na piersi naklejką czy zdrową przekąską, czuje dumę i satysfakcję. Jeśli lekarz stomatolog pochwali go za odwagę, dziecko z pewnością wróci do gabinetu z większą chęcią.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl